سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگیری یک وبلاگنویس به اتهام لو دادن یک آلبوم منتشر نشده

سرویس اخبار خارجی ایتنا - به گزارش خبرگزاری رویترز ماموران FBI صبح روز چهارشنبه Kevin Cogill وبلاگ‌نویس 27 ساله را به اتهام نقض قوانین فدرال کپی‌رایت دستگیر نمودند.

 

Guns N

یک وبلاگ‌نویس روز چهارشنبه به اتهام پخش آلبوم منتشر نشده جدید Guns N" Roses بنام "Chinese Democracy" دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز م?موران FBI صبح روز چهارشنبه Kevin Cogill وبلاگ‌نویس 27 ساله را به اتهام نقض قوانین فدرال کپی‌رایت دستگیر نمودند.

مقامات فدرال می‌گویند Cogill در ماه ژوئن نه آهنگ از آلبوم جدید و منتشر نشده Guns N" Roses را بر روی وبلاگ خود گذاشته بود.
البته این آهنگ‌ها بعداً از روی سایت برداشته شدند.

وی سپس در پست‌های بعدی که بر روی وبلاگ گذاشت نوشت که مامورین FBI درخصوص این آهنگ‌ها سوالاتی را از او نمودند و همچنین به برخی از خوانندگان این وبلاگ نیز توصیه کردند که بدنبال وکلای خوب باشند.
Cogill روز چهارشنبه و در دادگاه توسط یک وکیل تسخیری همراهی شده بود.

FBI می‌گوید Cogill در بازجوئی‌ها و همچنین در برگه اقرارنامه پذیرفته است که آهنگ‌ها را بر روی وب‌سایت خود گذاشته بود.

دادستان در جلسه دادگاه اظهار داشت که این عمل می‌تواند زیان قابل توجهی را متوجه گروه Guns N" Roses بنماید.

Cogill در این جلسه با هیچ محدودیتی در ارتباط با استفاده و حضور در اینترنت مواجه نگردید اما از وی خواسته شد در تاریخ 17 سپتامبر در جلسه دادگاه مقدماتی حاضر شود.

آلبوم "Chinese Democracy" یکی از آلبوم‌هایی است که با ده سال انتظار بیشترین مدت تاخیر را در بین دیگر آلبوم‌های این گروه داشته است.



کلمات کلیدی : اینترنت، internet

بازگشت نام ایران به لیست ایمیل یاهو

یاهو، بیش از ?? میلیون کاربر ایرانی دارد که در پی این حرکت، بسیاری از آنان اقدام به حذف حسابهای کاربری خود و یا نقل مکان به گوگل کردند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران اعتراضات گسترده‌ ایرانیان سراسر جهان به حذف نام ایران از فهرست کشورها در صفحات ثبت نام سایت یاهو میل برای ایجاد حساب کاربری، سرانجام پس از ?? ماه به نتیجه رسید و موفقیتی بزرگ را برای فعالان اینترنت فارسی رقم زد.

پس از آنکه در اکتبر سال ???? میلادی سایت یاهو به بهانه‌ اعمال تحریم های اقتصادی علیه کشورمان، نام جمهوری اسلامی ایران را از لیست کشورهای خود در صفحات ثبت نام حذف کرد، موج اعتراضات گسترده‌ ایرانیان سراسر جهان با طراحی بمب گوگلی و تحریم سایت یاهو آغاز شد.

یاهو، بیش از ?? میلیون کاربر ایرانی دارد که در پی این حرکت، بسیاری از آنان اقدام به حذف حسابهای کاربری خود و یا نقل مکان به گوگل کردند.
در پی این شکست بزرگ برای یاهو و از دست رفتن بخش عمده‌یی از کاربران این سایت، جمعی از فعالان اینترنتی ایران نیز اقدام به طراحی بمب گوگلی "سلام یاهو" کردند و توجه جهانیان را به موضوع حذف نام یک کشور از فهرست کشورهای سایت یاهو جلب نمودند.

به گفته‌سید ایمان ضیابری، مجری بمب گوگلی، "سلام یاهو" یک پایگاه جامع اطلاع‌رسانی بود که در رابطه با افتخارات فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی ایرانیان در سراسر دنیا خبررسانی می‌کرد و از این طریق، جهانیان را با واقعیات ایران به عنوان کشوری که توسط دولتهای غربی تروریست و توسعه‌نیافته خطاب می‌شود، آشنا می‌ساخت.
ضیابری همچنین می‌افزاید: "ما با هدف قرار دادن کلیدواژه‌ی Yahoo mail که یکی از پرطرفدارترین کلیدواژه‌های جست‌وجو برای کاربران اینترنت است، صفحات مورد نظر خود را به صدر نتایج جست‌وجوی گوگل رساندیم و به طور مرتب در رابطه با افتخارآفرینی‌های فرهنگی، علمی، ورزشی و هنری ایرانیان اطلاع‌رسانی کردیم تا ضمن اعلام اعتراض خود به برخورد ناشایست یاهو، برای معرفی چهره‌ی واقعی ایران و ایرانیان نیز گامی برداریم."

مجری بمب گوگلی سلام یاهو می‌گوید: "طرح اصلی این نوع خبررسانی بمبی، از پندار یوسفی مجری بمب گوگلی ??? گرفته شد که برای اعتراض به ساخت فیلم ضدایرانی ??? و در روزهای اوج جست‌وجوی کاربران اینترنت راجع به این فیلم، کلیدواژه‌ی ??? the movie را هدف قرار دارد و در سایت اصلی بمب، به اطلاع‌رسانی فرهنگی در رابطه با تاریخ و تمدن ایران‌زمین، هنرمندان ایرانی و معرفی چهره‌ی واقعی ایران به مردم جهان پرداخت."

وی می افزاید: "ما نیز در پی توهین سایت یاهو به ?? میلیون کاربر ایرانی و همچنین با توجه به مورد توجه بودن کلیدواژه‌ی Yahoo mail، تلاش کردیم تا هر کاربری که در هر گوشه‌یی از جهان، عبارت Yahoo mail را جست‌وجو می‌کند، به صفحه‌یی برسد که در آن با اطلاعاتی از یک کشور باستانی و مردمان بافرهنگش مواجه می‌شود. به عبارت دیگر، ما تلاش کردیم تا افکار عمومی مردم را از سایتی که حتی نام یک کشور بزرگ و تاریخی را هم برنمی‌تابد، منحرف کنیم و به سمتی که مورد نظر خودمان است بکشانیم."

محمد توکلی، مدیر سایت جابلاگی و پشتیبان فنی بمب گوگلی سلام یاهو نیز می‌گوید: "در روزهای گذشته در پی رسیدن بازدیدکنندگان بمب به بیش از ? میلیون نفر و طی رایزنی‌های انجام شده با استادان دانشگاه، کارشناسان حقوقی، مسوولان دادگاههای مجازی و خبرنگاران رسانه‌های بزرگ بین‌المللی از جمله روزنامه‌ی گاردین انگلیس، موضوع حذف نام ایران با روشهای جدیدتر و از کانالهای متفاوتی پیگیری شد که در نهایت، منجر به بازگشتن نام کشورمان گردید."

این عقب‌نشینی آشکار سایت دولتی یاهو وابسته به کاخ سفید در حالی صورت می‌گیرد که جری یانگ، مدیر کره‌یی یاهو اعلام کرده بود به دلیل سیاستهای دولتی، امکان اضافه شدن نام ایران به فهرست کشورهای سایت یاهو وجود ندارد.

 



کلمات کلیدی : اینترنت، internet، mail

رد ایمیل های دریافتی خود را بگیرید!

رد ایمیل های دریافتی خود را بگیرید!

روزانه صدها ایمیل خواسته و ناخواسته وارد صندوق نامه های الکترونیکی شما میشود که فرستنده آن ها برایتان  ناشناخته است و شما کنجکاو می شوید که ببینید این ایمیل از چه مسیری برایتان ارسال شد ه است. اولین قدم برای رد گیری یک ایمیل یافتن Header یا همان سر برگ ایمیل در یافتی است. در واقع این سربرگ ها برای این است که به شما نشان دهد ایمیل دریافتی از کجا و در طی چه مسیری به دست شما رسیده است که به طور معمول این سر برگ ها To ، From و Subject را نشان می دهد. اما چیز های بیشتری در سر برگ وجود دارد.در این ترفند شما را به سفری برای رد گیری ایمیل های صندوق پستی خود می بریم و این راه فقط در داخل صندوق پستی شما میسر است.

1- در Gmail : ابتدا وارد Inbox ایمیل خود در Gmail شوید. سپس وارد ایمیل دریافتی شده و سپس بر روی فلش کوچک رو به پایین در بالای متن ایمیل و در کنار تاریخ ایمیل و دکمه Reply کلیک کنید. در منوی کوچک باز شده ، Show Orginal را انتخاب کنید. در پنجره جدید شما ریز اطلاعات ایمیل دریافتی را خواهید داشت.

2- در Hotmail یا Live : وارد صندوق پستی ایمیل خود شوید ، بر روی Options در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. سپس بر روی Mail Display Settings کلیک کرده و گزینه Message Headers را به Full تغییر داده و دکمه OK را بزنید. اکنون ایمیل های شما دارای سر برگ های بیشتری خواهد شد.

3- در Yahoo Maill: وارد Inbox خود در یاهو شده و سپس وارد ایمیلی که قصد مشاهده سربرگ های کامل آن را دارید بشوید. سپس در پایین متن ایمیل خود عبارت Full Headers را بیابید و بر روی آن کلیک کنید.



کلمات کلیدی : اینترنت، یاهو، yahoo، internet، mail

آدرسهای اینترنتی تا سال 2011 تمام میشود

بر اساس اعلام سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، آدرس‌های اینترنت احتمالا تا سال 2011 تمام شده و کاربران جدید دیگر به آدرس اینترنتی جدید دسترسی نخواهند داشت مگر این که دولت‌ها در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از Global technology بر اساس اعلام سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، حدود 85 درصد از آدرس‌های اینترنتی موجود در حال حاضر مورد استفاده‌اند و بقیه آن‌ها در سه سال آینده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
رشد سریع اینترنت پرسرعت که کمک کرده است وب به بخش اساسی زندگی اقتصادی و اجتماعی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته تبدیل شود بیش از یک میلیارد کاربر اینترنت جدید را در سال گذشته برای اتصال به اینترنت مشتاق کرد.
آدرس‌های موجود برای این رشد مداوم بسیار حیاتی است زیرا تمامی کاربران جدیدی که به اینترنت متصل می‌شوند به یک آدرس IP (پروتکل اینترنت) نیاز دارند.
سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، دولت‌ها را به به‌کارگیری یک شبکه IP به‌روز شده دعوت کرده که تقریبا شمار نامحدودی آدرس IP فراهم می‌کند و به عرضه اینترنت پرسرعت، تلفن‌های همراه متصل به اینترنت و شبکه‌های حسگر و سرویس‌های جدید کمک خواهد کرد.
این سازمان در اعلامیه خود به کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا اشاره کرده است که پیش از این ارتقاء شبکه IP را آغاز کرده‌اند. به عنوان نمونه شرکت مخابراتی NTT ژاپن از نسخه شش آدرس IP برای اتصال هزاران حسگر زلزله از طریق یک سیستم رایانه‌یی که هشدارهای خودکار به برنامه‌های تلویزیونی ارسال و چراغ‌های ترافیک را قرمز می‌کند استفاده می‌کند.
این نوع برنامه‌ها نیازمند میلیون‌ها آدرس IP بوده و نمی‌توانند با اینترنت امروزی کار کنند. در این بین دولت آمریکا نیز برای تمامی سازمان‌های دولتی ماه ژوئن را به عنوان مهلت برای سازگاری با IPV6 اعلام کرده است.
بنا بر اعلام سازمان توسعه‌ و همکاری‌های اقتصادی، دولت‌ها و سازمان‌ها باید آماده‌سازی برای انتقال به IPV6 را آغاز کنند.


کلمات کلیدی : اینترنت، internet، news، خبر

آیا دوستان شما در 24 ساعت گذشته در یاهو مسنجر آنلاین بوده اند؟

آیا دوستان شما در 24 ساعت گذشته در یاهو مسنجر آنلاین بوده اند؟

هم اکنون قصد داریم یک ترفند بمب را به شما معرفی کنیم! ترفندی که شاید تاکنون به آن فکر کرده باشید اما آن را امکان پذیر نمیدانستید. در صورتی که شما نیز از کاربران مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر بوده باشید حتمأ به این موضوع برخورد کرده اید که در لیست دوستان شما ، امکان مشاهده افراد آنلاین و آفلاین وجود دارد. یعنی کاربرانی که در حال حاضر آنلاین هستند و افرادی که هم اکنون آفلاین هستند. اما برای اولین بار امکان جالبی میسر شده است که به وسیله آن شما میتوانید یک آمار گیر 24 ساعته بر روی هر ID که بخواهید قرار دهید. سپس امکان مشاهده وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن ID مورد نظر را در 24 ساعته گذشته و به شکل هر 10 دقیقه مشاهده کنید. به عنوان مثال 1 روز کامل به اینترنت سر نزدید و اطلاع ندارید که دوست شما در یاهو مسنجر آنلاین شده است یا خیر؟ با این ترفند میتوانید آمار آنلاین بودن دوست خود را در 24 ساعت گذشته مشاهده کنید و به نوعی مچ گیری نیز کنید.

online @ offline

برای اینکار:
ابتدا به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://www.myspytool.com/

پس از باز شدن صفحه ، از بالای صفحه روی لینک Register کلیک کنید.
اکنون در فرم باز شده اطلاعات خود را وارد نمایید. یک نام کاربری ، پسورد ، تأیید پسورد ، ایمیل و یک سوال امنیتی.
پس از پر کردن فرم روی دکمه Register کلیک کنید.
پیغام You may now login from the left sidebar به معنای ثبت نام موفقیت آمیز است.
حال در قسمت نوار کناری صفحه Yahoo Tracker Login ، یوزر و پسورد ثبت نامی را وارد کرده و دکمه Log in را بزنید.
خواهید دید که به صفحه جدیدی وارد میشوید.
در این صفحه شما میتوانید آمارگیر های خود را بر روی هر ID تنظیم کنید.
در نتیجه در قسمت Add Yahoo! Username for Tracking ، آی دی دوستتان را وارد کرده و دکمه Add را بزنید.
پس از اینکار ID شما ثبت میشود.
این ID تنها پس از لوگین به قسمت کاربری قابل دسترسی است.
اکنون آمارگیر بر روی ID نصب شده است.
کافی است در قسمت Track List ، روی آیدی مورد نظر کلیک کنید.
وضعیت او را در 24 ساعت گذشته خواهید دید.
دقت کنید سیستم کاری این آمارگیر به گونه ای است که پس از ثبت آیدی شروع به گرفتن آمار میکند. در نتیجه پس از ثبت یک آیدی جدید از همان زمان کار آمار گیری را شروع میکند.
البته به عنوان مثال اگر آیدی tarfandestan را add کنید ، چون این آیدی قبلأ در دیتابیس سایت ذخیره شده است ، از همان زمانی که برای اولین بار آمارگیری را شروع کرده است اطلاعات را نمایش میدهد.
در پایان دقت کنید در صورتی که کاربر Invisible باشد ، وضعیت او به همان شکل آفلاین که طبیعی است نمایش داده خواهد شد.

نظر...
منبع:ترفندستان



کلمات کلیدی : اینترنت، یاهو، yahoo، internet